Jaromír Hanzlík chystá nový film. A vedle toho přebírá ceny
Oblíbený herec Jaromír Hanzlík se představuje v nové roli: poprvé v životě napsal filmový scénář. Film se bude jmenovat Léto s gentlemanem. „Chtěl jsem, aby název upomínal na kdysi úspěšný film Léto s kovbojem, ale jiná souvislost tu není. Vlastně jedna ano, ale jenom ta jedna – totiž že ve filmu budu hrát já. Ale moje postava nemá vůbec nic společného s mojí tehdejší postavou,“ vysvětluje.
U Léta s gentlemanem se sešli hned dva debutanti ve zralém věku. Tím druhým, vedle Hanzlíka – scenáristy, je Jiří Adamec. Ostřílený televizní režisér natočí svůj první celovečerní film pro kina. Hanzlík si původně myslel na Jiřího Menzela. Ten je ale nemocný, a tak padla volba na Adamce. „Jednak ho znám, jednak jsme vrstevníci, oba letošní sedmdesátníci, jednak je to skvělý režisér. Navíc o něm vím, že jeho dlouhodobou touhou je natočit celovečerní film. Pro moji látku je zapálený a jako sedmdesátiletý debutant chce, aby ten film takzvaně zazvonil,“ pochvaluje si Hanzlík.
Daniela Kolářová: Spojení herců a studentů může leccos dokázat

Alena z Noci na Karlštejně, Doubravka z Léta s kovbojem, paní Lavičková, která chce chalupu Na samotě u lesa nebo Kateřina z Takové normální rodinky – to všechno je Daniela Kolářová.
První klapka je naplánovaná na půlku července, ale stoprocentní jistota podle Hanzlíka pořád není. „Jak to už v naší branži chodí, chybí to nejméně podstatné – peníze,“ říká s trochou smutku. Přednedávnem totiž odpadl jeden partner, takže producenti jsou v usilovném hledání jiného. „Budeme vděčni za jakýkoliv příspěvek. Případný partner by podpořil film, kterému říkáme pohlazení po duši,“ vybízí Hanzlík ke spolupráci.
Novopečený scenárista potvrzuje, že hlavní postavu psal sám pro sebe. Když si ale hotové dílo přečetl, dopadlo to prý trošku jinak. „Ve filmu jsou dvě důležité mužské postavy. Tu druhou bude hrát Igor Bareš. Po dopsání jsem zjistil, že pro sebe jsem napsal herecky méně zajímavou figuru, než pro Igora. Ta jeho je herecky přitažlivá, lákavá, má několik poloh. Ta moje je v zásadě nezajímavá,“ usmívá se. Ve filmu se na plátně mihne i režisér Jiří Adamec, který vedle režie vystudoval také herectví. Hanzlík mu do filmu napsal malou roli. „V ní řekne mimo jiné větu, u které se, myslím, kino zboří. O tom jsem přesvědčen,“ láká diváky do biografů.
Na nedávném Zlín Film Festivalu otevíral Jaromír Hanzlík výstavu fotografií nazvanou Jiří Menzel před kamerou, za kamerou. Jak přiznává, jak Menzel, tak Menzelův učitel Otakar Vávra jsou režiséři, kterým za mnohé vděčí. „Oba jsou klíčovými pro můj kariérní postup. S Vávrou jsem točil Romanci pro křídlovku, s Menzelem Slavnosti sněženek, Postřižiny nebo Konec starých časů. Tedy své, řekl bych, kultovní filmy,“ říká upřímně.
V roce svých sedmdesátin si Jaromír Hanzlík užívá i různých ocenění. Na Zlín Film Festivalu dostal Zlatý střevíček za celoživotní přínos filmu pro děti a mládež, na karlovarském filmovém festivalu převezme Cenu prezidenta festivalu za celoživotní přínos českému filmu. „V oblasti dětského filmu nemám vůbec žádné zásluhy, ale jsem vděčný těm, kteří si pro mě tuhle cenu vymysleli a prosadili. A to karlovarské ocenění? Tady jde o cenu festivalového prezidenta, tedy mého kolegy Jiřího Bartošky. A od něj takové ocenění hodně potěší,“ děkuje Jaromír Hanzlík za pocty, kterých se mu v současnosti dostává.
Nejposlouchanější
-
Gaius Suetonius Tranquillus: Životopisy císařů. Náhled nejen do soukromí římských vládců
-
Josef Pohl: Kdo je mým soudcem? Jiří Holý v roli muže, který čelí vlastnímu rozsudku
-
Michał Walczak: Amazonie. Hořká komedie ze života mladých herců
-
Boží vůle, Milost, Matka devíti a další povídky zapomenutého moravského prozaika Oskara Jellineka