Jak vzdělávat malé digitální domorodce? Mlčet, ptát se, vzít do hry kód i papír
Při objevování příležitostí a nástrah přicházejících s rozvojem digitálních technologií asistují ve školách, knihovnách i rodinách roboti William a Meriwether, Netvor nebo kouzelník. Vzdělávací aktivity z těchto sfér popisuje Eva Nečasová, designérka a zakladatelka iniciativy AI dětem. Svoji zkušenost přináší i student Josef Kahoun, spoluautor počítačové hry Codeventure. David Kudrna ze vzdělávacího oddělení NÚKIBu přináší tipy, jak nezamrznout v oblasti kyberbezpečnosti.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) připravuje Festival bezpečného internetu, bude probíhat od 1. do 31. října 2022. Tvůrčí cestu k technologiím otevírá MakerFaire, festival těch, co tvoří, vynalézají a kutí. V Praze se MakerFaire uskuteční 17. a 18. září 2022 – a bude na něm mimo jiné probíhat i testování hry Codeventure.
Související
-
Digitální kvas výstavních a vzdělávacích počinů je potřeba kultivovat i pitvat
Jaké možnosti otevírá pomezí virtuální a fyzické existence? Kdo a jak může náš vztah k těmto světům kultivovat? Odpovědi nabízí ArtCafé Terezy Liškové.
-
Máme technologie bohů. Ve slabé chvíli nám ale lépe než mobil může posloužit i plyšák
Patří telefon mezi naše bližní? ArtCafé Terezy Liškové se zastavuje u tématu přehlcení mediálními obsahy, digitálních technologií i u intimního vztahu člověka a telefonu.
-
Láska ke čtení se rodí z vnitřní motivace. Jak podpořit děti v tom, aby vzaly knihu do ruky?
Projekty PIŇATA, Mravenčí chůva nebo Čtenářské kluby ukazují, jak přivést začínající i náctileté čtenáře k četbě.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.