Jak vzdělávat malé digitální domorodce? Mlčet, ptát se, vzít do hry kód i papír
Při objevování příležitostí a nástrah přicházejících s rozvojem digitálních technologií asistují ve školách, knihovnách i rodinách roboti William a Meriwether, Netvor nebo kouzelník. Vzdělávací aktivity z těchto sfér popisuje Eva Nečasová, designérka a zakladatelka iniciativy AI dětem. Svoji zkušenost přináší i student Josef Kahoun, spoluautor počítačové hry Codeventure. David Kudrna ze vzdělávacího oddělení NÚKIBu přináší tipy, jak nezamrznout v oblasti kyberbezpečnosti.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) připravuje Festival bezpečného internetu, bude probíhat od 1. do 31. října 2022. Tvůrčí cestu k technologiím otevírá MakerFaire, festival těch, co tvoří, vynalézají a kutí. V Praze se MakerFaire uskuteční 17. a 18. září 2022 – a bude na něm mimo jiné probíhat i testování hry Codeventure.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
George Farquhar: Galantní lest. Hvězdně obsazená komedie o dvou zchudlých londýnských kavalírech
-
Martin Františák: Mlčení. Příběh chátrajícího statku, který ovládá nejstarší člen rodu
-
Povídky Stefana Benniho, Marca Lodoliho, Itala Calvina a dalších italských spisovatelů
-
Václav Kahuda: Proudy. Ponořte se do spodních vod života a jeho literatury v Četbě s hvězdičkou
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.