Hlas, kytara a magnetofon – to stačilo ke zrodu dvou osobitých písničkářek
Před desítkami let nahrávaly své písně v domácím prostředí. Pásky se skladbami málem navždy zůstaly uklizené v krabicích. V novém tisíciletí se však dočkaly znovuobjevení.
Mezi těmito enigmatickými písničkářkami je rozdíl jedné generace a každá pochází z jiné části světa. Obě však své intimní písně s anglickými texty nahrávaly u sebe doma, když jim bylo mezi 25 a 30 lety. Shodou neobvyklých okolností byla jejich pozoruhodná tvorba málem zapomenuta. Na své posluchače si musely obě počkat několik desítek let.
Connie Converse byla vizionářkou, která se marně snažila se prosadit na začátku padesátých let – v době, kdy po introspektivní autorské písničkářce ještě ani neexistovala poptávka. Po čase svou hudební kariéru zcela vzdala a v roce 1974 beze stopy zmizela.
Sibylle Baier po proslavení naopak nikdy netoužila a jen pro rodinu a přátele vytvořila nadčasové, dnes už kultovní album Colour Green.
Jakým způsobem se skladby Connie Converse a Sibylle Baier dostaly k publiku a čím si získaly své posluchače? Poslechněte si celý díl ArtCafé s Annou Kolářovou.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Raymond Chandler: Španělská krev. Detektivní případ rafinovaného využití vraždy pro politické účely
-
Karel Tůma: Jak se chytají ženy, Komedie s vánočním stromkem. Dvě humoristické vánoční povídky
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Jana Knitlová: Soukromá derniéra. Příběh dvou herců na útěku z nacistického Německa
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.