Empirikova konfigurace světa zrodila „objektomalby“

3. únor 2015

Slovenská malířka Silvia Krivošíková už několik let žije a pracuje ve Vídni. Od minulého týdne vystavuje své objekty na výstavě s názvem Empirikova konfigurace v K.art.on Gallery v Karlin Studios v Křižíkově ulici v Praze 8 Karlíně. Navštívit ji můžete do 22. února.

V roce 2004 absolvovala Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě, nějakou dobu také pobyla na Faculdade de Belas Artes na Univerzitě v portugalském Portu. „Dílo Silvie Krivošíkové se pohybuje v hraničních oblastech mezi intimitou jako pocitem a intimitou jako věčným stavem, napsal o ní před časem Petr Vaňous.

Tradice, zkušenost i osobní vhledKurátorka výstavy Šárka Koudelová její dílo charakterizuje: „Silviině tvorbě se jistě nedají odepřít modernistické konotace, což může působit až povrchně aktuálně, ale myslím, že právě v jejím případě je to založeno na nějaké hluboké osobní zkušenosti, kterou navíc zpevňuje osobitým zpětným pohledem na své výtvory.“

03307550.jpeg

Umělkyně sama svoji prezentaci instaluje – tentokrát vystavuje svoje papírové objekty – „a zařizuje tím svůj osobní prostor“, dodává kurátorka. O jejich vzniku samotném říká Silvie Krivošíková, že je vytváří při malování, když si potřebuje oddechnout, „vystoupit z toho dvojrozměrného formátu prostoru, k čemuž tento materiál dává možnost“.

03307551.jpeg

Intuitivní empirie ve třetím rozměruTrojrozměrné objekty Silvie Krivošíkové jsou lehké, či lépe odlehčené, jako by skrze intuitivní komunikaci dovolovaly objevovat nejen možnosti, ale jakési základní prvky geometrie, materiálu, ale též inspirace.

O jejích obrazech a objektech píše Šárka Koudelová v textu doprovázejícím výstavu: „Malby Silvie Krivošíkové můžeme považovat za vlastními emocemi abstrahované geometrické formy figurálního i strukturalistického rázu, jejichž platformou je stále aktuální zkušenost s modernistickým malířstvím. Papírové objekty, vznikající coby přirozená paralela, lze definovat jako intuitivní empirii, tmel mezi autorčinou prací a banálními životními úkony, zkoušku i zpětné ověření formálního, barevnostního a materiálového přístupu.“

Spustit audio