Daniela Špinar nejen o své adaptaci a režii Krysaře

Není čas na kompromisy. Jako tvůrkyně a umělkyně musím stoprocentně věřit tomu, že to, co dělám, je důležité, říká Daniela Špinar
Propojení literární poetiky, silného vizuálu a divácké interakce slibuje ve své novince Divadlo Petra Bezruče v Ostravě. Na inscenaci Krysař nás krátce před premiérou pozvala režisérka Daniela Špinar.
Novela Viktora Dyka o tajemném muži s píšťalou, jejíž melodie fascinuje nejen krysy, má činoherní podobu. Autorkou adaptace je sama režisérka. Její verze původně staroněmecké legendy se divákům v Ostravě poprvé představila v pátek 21. března. Daniela Špinar v Mozaice mluvila o tom, proč tento titul realizuje právě v Divadle Petra Bezruče, jak koncipovala postavu Krysaře, proč a v jakém směru se vyjadřuje o inscenaci jako o rituálu, ale také o tom, co jí dal a vzal odchod z pražského Národního divadla v roce 2022.
Související
-
Ceny divadelní kritiky za rok 2024. Nejlepšími herci jsou Denisa Barešová a Mark Kristián Hochman
Na základě ankety časopisu Svět a divadlo hlasovalo letos 65 divadelních kritiků, a to v osmi tradičních kategoriích.
-
Vladimír Just: Nový realismus nebo staronový polopatismus?
Bylo nebylo – jedno pražské divadlo. A nebylo to Národní. I když této scény se má úvaha taky týká. O co jde? O nic menšího, než o masivní a patrně globální návrat realismu.
-
Daniela Špinar se loučí s činohrou Národního divadla: Mnoho povyku pro nic, nebo konec výrazné éry?
Saša Michailidis mluví s publicistkou Janou Soprovou a teatrologem a pedagogem DAMU Janem Jiříkem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.