The Damnation of Faust
Nová nahrávka dramatické legendy Hectora Berlioze Faustovo prokletí. Hodnocení připravil Jozef Červenka.
(…) Dirigent Edward Gardner má k francúzskej hudbe blízko. Výborne pracuje s emóciou, má cit pre jej dávkovanie prostredníctvom precíznej práce s tempom a výrazom. V jeho koncepcii dejový oblúk Berliozovho Fausta nepostráda logiku a homogenitu. Londýnska filharmónia i zbor pod jeho vedením podali sústredený výkon, zneli farebne a živo, no niekoľko nie celkom presných nástupov prekvapilo. Titulná postava Fausta je extrémne náročná, od interpreta sa očakáva veľký hlasový rozsah a napriek základnému ukotveniu v lyrickej polohe sa musí vysporiadať s niekoľkými exponovanými miestami. Tenor Johna Irvina toto všetko zvládol s ľahkosťou i požadovaným dramatickým drajvom, no s rezervami vo vysokej polohe. Christopher Purves ako ako Mefisto vsadil najmä na efektný tón a dynamický prejav; jeho sýty a farebne i výrazovo bohatý basbarytón je v súčasnosti vo vrcholnej forme. V postave Margaréty sa doslova našla mezzosopranistka Karen Cargill, poskytla jej bohatstvo emócie a elegantnú frázu. (…)
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
George Bernard Shaw: Pygmalion. Jiřina Bohdalová a Miloš Kopecký v brilantní irské komedii
-
Vánoční vyprávění Sigismunda Boušky, Marka Piętoně, H. Ch. Andersena a Josefa Lady
-
Jane Austenová: Rozum a cit. Příběh o osudových láskách, nadějích i milostných zklamáních
-
Nový Svět očima místních. Živá vesnice uprostřed turistického centra Prahy
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.