The Damnation of Faust
Nová nahrávka dramatické legendy Hectora Berlioze Faustovo prokletí. Hodnocení připravil Jozef Červenka.
(…) Dirigent Edward Gardner má k francúzskej hudbe blízko. Výborne pracuje s emóciou, má cit pre jej dávkovanie prostredníctvom precíznej práce s tempom a výrazom. V jeho koncepcii dejový oblúk Berliozovho Fausta nepostráda logiku a homogenitu. Londýnska filharmónia i zbor pod jeho vedením podali sústredený výkon, zneli farebne a živo, no niekoľko nie celkom presných nástupov prekvapilo. Titulná postava Fausta je extrémne náročná, od interpreta sa očakáva veľký hlasový rozsah a napriek základnému ukotveniu v lyrickej polohe sa musí vysporiadať s niekoľkými exponovanými miestami. Tenor Johna Irvina toto všetko zvládol s ľahkosťou i požadovaným dramatickým drajvom, no s rezervami vo vysokej polohe. Christopher Purves ako ako Mefisto vsadil najmä na efektný tón a dynamický prejav; jeho sýty a farebne i výrazovo bohatý basbarytón je v súčasnosti vo vrcholnej forme. V postave Margaréty sa doslova našla mezzosopranistka Karen Cargill, poskytla jej bohatstvo emócie a elegantnú frázu. (…)
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Raymond Chandler: Španělská krev. Detektivní případ rafinovaného využití vraždy pro politické účely
-
Jane Austenová: Rozum a cit. Příběh o osudových láskách, nadějích i milostných zklamáních
-
Karel Čapek: Hovory s T. G. M. Vzpomínky, úvahy a myšlenky prvního československého prezidenta
-
Karel Tůma: Jak se chytají ženy, Komedie s vánočním stromkem. Dvě humoristické vánoční povídky
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.