Chytit moment za pačesy. Taneční improvizace je cesta odvahy, říká choreografka Mirka Eliášová
Improvizace ji lákala už v době studií na Taneční fakultě pražské HAMU. Tehdy, na začátku 90. let, ale na oboru choreografie nebyla „na pořadu dne“. Lásku k ní si ale jedna z tváří současného tance udržela po celou profesní dráhu: jako techniku i princip ji vzala do hry při tvorbě řady inscenací. Třeba i ve Stále stejném příběhu, který vznikl na základě inuitské legendy, na popud orchestru Berg.
Je lepší být trávou nebo krásnou bylinou? A co člověkem? Dozvíte se nejen v inscenaci, ale i ve vltavské Vizitce. S Mirkou Eliášovou mluvila i o tom Markéta Kaňková.
Související
-
Někoho rozpláče, jiného přivede do transu. Tanec osvobozuje, říká choreografka Lenka Vagnerová
Nefunguje to tak, že si představení jen tak zopakuješ. Musíš jít dovnitř, být myšlenkami uvnitř, reagovat na partnera. Tanec je prostě dřina, říká Lenka Vagnerová.
-
Tanec? To je noblesní způsob komunikace, říká tanečnice a choreografka Marie Kinsky
Narodila se v Provence, svůj život ale od 90. let pojí s ČR, kde se dlouhodobě věnuje propagaci a podpoře tance. Vede Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA.
-
Je škoda, že současný tanec zná tak málo lidí. Tělo je opora myšlení i jednání, říká Eva Blažíčková
Ze své celoživotní pedagogické praxe dobře ví, jak tanec proměňuje životy dětí. Se zakladatelkou pražské konzervatoře Duncan centre mluvila Markéta Kaňková.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Nenechte si ujít kouzlo staré Číny s Hankou Maciuchovou
Ondřej Kepka, režisér a moderátor


Tajný deník čínské císařovny
Románové zpracování životního příběh císařovny vdovy Cch'-si, která se jako mladá dívka Jehonala stala konkubínou císaře a díky mimořádné inteligenci, intrikám i krutosti dokázala postupně vystoupat na vrchol a na půlstoletí se stát faktickou vládkyní Číny.