BáSnění Matěje Samce
William Carlos Williams, Ivan Blatný, Ingeborg Bachmannová, Jan Zábrana a Édouard Levé. Dramaturg a dramatik Matěj Samec představuje své oblíbené básně v cyklu BáSnění.
Matěj Samec je dramaturg a umělecký šéf Divadla MeetFactory, kde se zaměřuje především na adaptace současné prózy. Pod jeho vedením vznikly například inscenace Serotonin, Oheň, Obyčejná žena a mnohé další. Je autorem divadelních textů Dech, Psí dny či Finnmark. Pracoval jako moderátor proudového vysílání a pořadu Volej na Radiu Wave. Pro Český rozhlas napsal podcast Mizení a také několik dalších autorských textů (Proč je nebe tak daleko; Tyjo, Pinocchio! nebo Léto jak je Libo) i dramatizací (Hoří, Kniha zvláštních nových věcí).
ÚDAJE O VYDÁNÍ
- William Carlos Williams: Abys to věděla. Překlad Jiřina Hauková. Hudba pouště. SNKLU 1964
- Ivan Blatný: Podzim. Stará bydliště. Petrov 2002
- Ingeborg Bachmannová: Čechy leží u moře. Překlad Michaela Jacobsenová. Básně. ERM 1997
- Jan Zábrana: Curriculum vitae. Básně. Mladá fronta 1993
- Édouard Levé: Sebevražda. Překlad: Veronika Zemanová, Sára Vybíralová. Sebevražda. Rubato 2015
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Otokar Fischer: Karlštejn. Romantická komedie o porušení jednoho zákazu
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Dar osudu, Mrtvá a Mrtví se nevracejí – povídky nonkonformní spisovatelky Florbely Espancy
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.