Adolf Branald: Velká denní hudba. Mučení hudbou jako zvrácený experiment v koncentračním táboře

1. říjen 2023

Provedení Haydnovy Symfonie na rozloučenou orchestrem složeným z vězňů v koncentračním táboře se stane krutým žertem a odstartuje nemilosrdný zápas o smysl hudby. Poslouchejte on-line po dobu čtyř týdnů po odvysílání.

Dramatizace: Hana Šotová
Osoby a obsazení: Vojtěch Jirousek (František Němec), Eliška, jeho žena (Dana Syslová), Profesor Just (Jaroslav Konečný), Horák (Pavel Rímský), Bartuška (Jiří Schwarz), Braubach (Soběslav Sejk), Bootgaerts (Petr Pelzer), Lariviere (Marek Eben), 1.muž (Jiří Samek), 2.muž (Pavel Pípal), Sahulová (Iveta Dušková), Voják (Michal Pavlata), hlas (Zuzana Davidová), hlas (Brigita Lacinová), hlas (Vanda Buděšínská), hlas (Eva Žižková), hlas (Rudolf Hermann) a hlas (Walbert Schmirler)
Dramaturgie: Josef Hlavnička
Režie: Karel Weinlich
Natočeno: 1991

Tvorba Adolfa Branalda (1910–2008) sahá od roku 1947, kdy debutoval románem Stříbrná paruka, do roku 2005, kdy vydal své vzpomínky na významné postavy české umělecké scény Tichý společník.

Pochází z rodiny kočovných herců. Sám divadlo hrál, pracoval jako knihkupec, u dráhy nebo jako nakladatelský redaktor. Své osobní zkušenosti často zúročil při literární práci. Například zážitky z let 1939 až 1945, kdy pracoval v Praze na Masarykově nádraží a kde se také účastnil odboje, využil v dvoudílném cyklu z války (Severní nádraží) a jejího konce (Lazaretní vlak).

Branaldovo dílo čítá přes třicet románů. S Alfredem Radokem napsal scénář k filmu Dědeček automobil, podle románu Vizita natočil K. Kachyňa filmy Pozor, vizita! a Sestřičky. V české literatuře patří k průkopníkům žánru profesní román. 

Spustit audio

Související