Viviane Chassot: Mozart
Nová nahrávka s úpravami klavírních koncertů Wolfganga Amadea Mozarta pro akordeon. Poslechněte si recenzi Milana Bátora.
(…) V otázce kadencí zvolila Chassotová zlatou střední cestu, tam kde Mozart napsal vlastní kadenci, hraje ji, protože je toho názoru, že není nic lepšího než to, co napsal sám skladatel. A s tím mohu bezvýhradně souhlasit. Sázkou na jistotu byla spolupráce s orchestrem Camerata Bern, která vzala v úvahu subtilnější dynamiku akordeonu a hrála v stěžejních momentech partitury jemněji, v dobré interakci a velké flexibilitě. Chassotová si zvolila nahrávat bez dirigenta. Kdo tedy vedl orchestr? Chassotová sama prozradila, že úhelným kamenem úspěchu byla komunikace mezi jí a koncertním mistrem. Doslova říká: Přesné koncentrace a souhry jsme dosáhli očním kontaktem a společnou synergií, jak je to běžné v komorní hudbě. (…) Nahrávka Cameraty Bern a Viviane Chassotové s Mozartovými koncerty je dalším pozoruhodným příspěvkem i obohacení literatury pro akordeon, která splňuje všechny předpoklady mimořádné interpretace a jiného, neotřelého pohledu na zažitý repertoár. (…)
Nahrávka vyšla u vydavatelství Sony.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Tohle není povídání na dobrou noc, k zamyšlení určitě.
Jan Pokorný, ředitel Zpravodajství Českého rozhlasu a moderátor


Tata a jeho syn
Autorské povídky známého divadelníka a spisovatele A. G. v jeho vlastním podání. Tata a jeho syn je sbírkou úsměvných příběhů na motivy skutečných událostí, ovšem ve skutečných kulisách a především ve skutečné době.