V hlavní roli autobiografický příběh, divadlo jako osobní zpověď
Podzimní divadelní sezona nabízí dvě pozoruhodné one woman show, tematizující osobní traumatické zpovědi - tragikomický stand-up Iris Kristekové nazvaný jednoduše IRIS a monodrama s klaunským nosem Lumíry Přichystalové Já, diagnóza. Jak se k tomu nadhledu nad vlastním životem dobraly? V čem je sdílení takových příběhů terapeutické pro ně a v čem pro diváky? Jak se hledá divadelní jazyk, kterým lze bezpečně sdílet tak osobní témata? Pořad připravila Hanka Malaníková.
Představení Já, diagnóza můžete zhlédnout v pátek 15. prosince v Praze v prostoru H20 – Bytové divadlo. Za Iris se můžete vydat do Národního domu v Ústí nad Labem 12. prosince, do pražského Paláce Akropolis 5. a 6. února a 9. února do Besedy Klicperova divadla v Hradci Králové.
Související
-
Divadelní bilance 2023: Prokletý klaun Houellebecq i globalizovaná kuchyň
Která představení patří podle našich recenzentů a recenzentek k tomu nejlepšímu, co se letos na domácí divadelní scéně urodilo?
-
Podlehnout strachu znamená rezignovat na životní sílu, říká filozofka Alice Koubová
Matematika, filozofie, divadlo – to jsou disciplíny, které propojuje osobnost Alice Koubové. Tématem performativity se nezabývá jen ve filosofii, ale po praktické stránce.
-
Vedou pomyslné schody k baletnímu snu vzhůru ke svobodě? Miřenka Čechová vytvořila inscenaci Baletky
Příběh zaslepené lásky a oddanosti k systému. Divadelní soubor Spitfire Company uvádí novinku v Paláci Akropolis.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka