Top 200 (1938 - 1951)

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy 03352006.png

V úvodu tohoto dílu je dlužno říci, že po roce 1938 se skutečný jazz v jakékoli podobě do žebříčků popularity prosazoval naprosto ojediněle.

Audiodějiny jazzu vysíláme vždy první dva pátky v měsíci v pořadu Jazzofon od 9:00. Zobrazit všechny díly.

Výjimkou byl orchestr Glenna Millera, zde je ovšem označení "jazz" poněkud sporné; většina jazzových katalogů také o "Glennu Millerovi" mnohoznačně mlčí. Pravda, žebříček Top Ten konce 30. let občas nějaký jazzový titul uvádí, ale obvykle jde o nahrávky, kterým se v kruzích zasvěcenců říká "Mickey Mouse Music" – i takové "hity" v Jazzofonu tentokráte zazní.

Výběr oblíbených nahrávek ze 40. let pak jen dokresluje, že jazz se dostal na okraj zájmu širších vrstev publika. S lítostí nutno konstatovat, že taková byla (a je) skutečnost. Na druhé straně, má jazz dodnes jedno kouzlo: dokáže propojit rozdílné lidské osobnosti, generace, národy i kontinenty.

1942 Riverside Blues – Yerba Buena Jazz Band – US1091943 Two O'Clock Jump – Muggsy Spanier – US1981943 Don't Get Around Much Anymore – Ink Spots – US21943 See See Rider Blues – Bea Booze – US221946 Sioux City Sue – Bing Crosby & Jesters – US31950 Rag Mop – Jimmy Dorsey – US1581951 Down Yonder – Joe "Fingers" Carr – US14 (Mickey Mouse Music)1951 Wang Wabg Blues – Benny Goodman Sextet – US28

Joe "Fingers" Carr hraje hit Down Yonder (1951):