Top 200 (1938 - 1951)
V úvodu tohoto dílu je dlužno říci, že po roce 1938 se skutečný jazz v jakékoli podobě do žebříčků popularity prosazoval naprosto ojediněle.
Audiodějiny jazzu vysíláme vždy první dva pátky v měsíci v pořadu Jazzofon od 9:00. Zobrazit všechny díly.
Výjimkou byl orchestr Glenna Millera, zde je ovšem označení "jazz" poněkud sporné; většina jazzových katalogů také o "Glennu Millerovi" mnohoznačně mlčí. Pravda, žebříček Top Ten konce 30. let občas nějaký jazzový titul uvádí, ale obvykle jde o nahrávky, kterým se v kruzích zasvěcenců říká "Mickey Mouse Music" – i takové "hity" v Jazzofonu tentokráte zazní.
Výběr oblíbených nahrávek ze 40. let pak jen dokresluje, že jazz se dostal na okraj zájmu širších vrstev publika. S lítostí nutno konstatovat, že taková byla (a je) skutečnost. Na druhé straně, má jazz dodnes jedno kouzlo: dokáže propojit rozdílné lidské osobnosti, generace, národy i kontinenty.
1942 Riverside Blues – Yerba Buena Jazz Band – US1091943 Two O'Clock Jump – Muggsy Spanier – US1981943 Don't Get Around Much Anymore – Ink Spots – US21943 See See Rider Blues – Bea Booze – US221946 Sioux City Sue – Bing Crosby & Jesters – US31950 Rag Mop – Jimmy Dorsey – US1581951 Down Yonder – Joe "Fingers" Carr – US14 (Mickey Mouse Music)1951 Wang Wabg Blues – Benny Goodman Sextet – US28
Joe "Fingers" Carr hraje hit Down Yonder (1951):Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.