Šostakovič byl blázen! I když geniální, říká o ruském skladateli tenorista Pavel Černoch

24. duben 2019

Na nové scéně, na Bastille, operu nyní uvedli v sedmi reprízách pod režijním vedením Krzystofa Warlikowského. Moderní ztvárnění ukazuje nejen otevřené sexuální scény a násilí, ale používá i nové technologie.

Čtěte takéPatřil k umělecké špičce společně s Picassem a Dalím. Průkopníka op-artu teď vystavují v Paříži

Naše spolupracovnice Marie Sýkorová zastihla Pavla Černocha krátce před premiérou. V nové pařížské inscenaci opery Lady Macbeth Mcenského újezdu se představil jako Sergej.

„Ta role je pro mě úplně nová co se týče charakteru - já jsem nikdy tento charakter - svým způsobem negativního hrdiny - nedělal. Na druhou stranu, když se na Sergeje zadíváte víc, zjistíte, že vlastně tak hodně negativní není. On si jde prostě za svým, moc se neohlíží na okolí a má rád sex, což využívá pro svůj vlastní prospěch. Mně ten charakter nebyl úplně cizí, ne, že bych využíval sex pro svůj prospěch, ale lidé mě často vnímají jako sladkého a roztomilého, ale já v osobním životě zase tak roztomilý nejsem, a proto jsem to chtěl přenést i na jeviště."

Lady Macbeth Mcenského újezdu

„Přiznám se, že se s Šostakovičem setkávám poprvé. Znám jen pár jeho komorních věcí. Ta hudba pro mě byla strašně dlouho psychicky náročná. Způsobovala mi deprese."

S režisérem Krzystofem Warlikowským spolupracuje Pavel Černoch podruhé. „Jde mu celkově o ten příběh a vizuální dojem než o to, aby to evokovalo nějakou určitou dobu. Já Warlikowského miluju, protože je jedním z režisérů, který zachovává děj a kterému jde o hraní, o emoce a vztahy, to jsou pro mě důležité věci. Využívá hodně film, kameru, aby umocnil dění na jevišti. Jeho pojetí může oslovit současného diváka, protože jde o věci, které se dějou reálně v dnešním životě."

Spustit audio