„Situaci může změnit jen radikální krok.“ Německá divadla zkouší ženské kvóty
Německá divadelní scéna reflektuje nerovnoměrné zastoupení mužů a žen v branži. Je zavedení kvót cesta správným směrem a nehrozí naopak upozaďování mužů? Na otázky Jakuba Čermáka odpovídají v Akcentu šéfka činohry Státního divadla v Karlsruhe Anne Bergmann, která do své první sezóny ve vedení scény nepozvala jediného režiséra, a Yvone Büdenhölzer, ředitelka festivalové přehlídky Berliner Theatertreffen, kde platí už druhým rokem 50% ženské kvóty.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Šedivý pokoj, Čmoud nebo Návěstí. Povídky Stefana Grabińského, klasika polské fantastické literatury
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.