Sedmé nebe s Jiřím Černým a skupinou Steeleye Span
Publicista Jiří Černý připomněl ve svém nejnovějším Sedmém nebi nejslavnější éru legendy britského folk-rocku. V pořadu zazní ukázky z desek Now We Are Six a All Around My Hat.
„Spojit lidové balady s rockovým aranžmá, elektrifikovat nástroje a obklopit ženský sólový zpěv mužským vícehlasem, na to už dřív přišli Fairport Convention,“ připomíná Jiří Černý anglickou folk-rockovou skupinu, která je často uváděna jako první svého žánru na britských ostrovech. Steeleye Span byli podle něj v porovnání s Fairport Convention výraznější v komunikaci s posluchači.
„Pár tanečních kroků Maddy Priorové, energické veselé lokty houslisty Petera Knighta, vláčný let paží Nigela Pegruma nad kotly, něha a porozumění v pohledech a pohybech Tima Harta, jak od své kytary nebo dulcimeru obhlížel své blízké, spokojené sebeironizující úsměvy kytaristy a chvílemi i sólového zpěváka Boba Johnsona, to vše vonělo jako oběd u babičky,“ vzpomíná Černý na kapelu, jejíž živou produkci měl to štěstí zažít osobně 20. května 1974 ve vyprodané Royal Albert Hall při svém prvním zájezdu do Anglie.
Nejposlouchanější
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Otokar Fischer: Karlštejn. Romantická komedie o porušení jednoho zákazu
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.