Prostor jako hudební nástroj. Industriální struny sálu DOX+ jsou naladěny na Pražské jaro
Saša Michailidis si povídá s architektem Petrem Hájkem a skladatelem Jakubem Ratajem. Petr Hájek vytvořil multifunkční prostor DOX+ tak, aby šel vyladit podle požadavků konkrétních interpretů. A co víc, na statická táhla, která jsou zde umístěna, se dá hrát jako na struny. Co pro oba hosty znamená komponovaná architektura a jak přistupují k práci s prostorem? A je v Česku dostatek vhodných míst pro interpretaci soudobé hudby?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Povinností Pražského jara je přesvědčovat publikum, ať se nebojí experimentů, říká ředitel Bělor
„Měl by to být někdo, kdo hodně ví o hudbě, technologiích i marketingu,“ popisuje ředitel Pražského jara Roman Bělor člověka, který jej jednou na tomto postu nahradí.
-
Jihokorejský Arete String Quartet zahrál Kalabise, Janáčka a Francka. Poslechněte si koncert
Záznam festivalového koncertu, na němž 21. 5. 2022 ve Dvořákově síni Rudolfina vystoupil mladý korejský ansámbl, vítěz kvartetní soutěže Pražského jara 2021.
-
Festival Pražské jaro připraven s rozvahou, slušelo by mu ale více exkluzivity, zní v Akcentu
Saša Michailidis mluví s redaktorem kulturní publicistiky ČRo Vltava Danielem Jägerem a hudebním publicistou Petrem Veberem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.