Promlouvá k dětem i rodičům. Jak batolecí divadlo prorůstá českou divadelní scénou?
V čem je specifické hrát pro batolata a jejich rodiče a jaké výzvy to přináší performerům? Mají inscenace pro velmi malé diváky svá pravidla? V ArtCafé Jitky Kostelníkové přibližuje Daniela Nachtmanová 7. ročník divadelního festivalu KUK!, který je určený dětem od 0 do 3 let. O dobrodružné cestě galaxií mluví autorka inscenace Já, ty a to, performerka a členka skupiny Holektiv, Karolína Křížková. Batolecí inscenaci Ptáček a lev představí herečka a lektorka Barbora Černochová.
Související
-
BatoLaterna jako divadlo pro batolata. Laterna magika uvádí poprvé inscenaci pro nejmenší děti
Laterna magika uvádí poprvé v historii na jeviště Národního divadla inscenaci pro nejmenší děti BatoLaternu, tedy titul pro batolata od 6 měsíců do 3 let.
-
Pro batolata nemusí být zásadním milníkem jen první zoubek, ale i první návštěva divadla
Divadlo pro batolata ve světě existuje od 80. let a pomalu se začíná etablovat i na českých scénách. Jak takové inscenace vznikají a jak fungují?
-
První opera pro nejmenší: V Českých Budějovicích si mohou batolata operu i očichat
Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích nově uvádí Mimi operu pro diváky pro děti od 3 měsíců a jejich rodiče. Jakými obrazy a prostředky tvůrci komunikují s diváky?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová