Přístavy jako kolébky hudebních stylů. Do Hamburku i Buenos Aires zve Petr Dorůžka
New Orleans je kolébkou jazzu, v Buenos Aires se zrodilo tango, kluby v Hamburku i Liverpoolu formovaly hudbu Beatles. Přístavy byly těmi nejvýkonnějšími tavícími kotlíky - co všechno se tedy skrývá pod jejich pokličkou?
Zajímavá překvapení čekají v zemích blízkých i v těch vzdálených a exotických. Tak například v kapverdském přístavu Mindelo začínala světoznámá zpěvačka Cesaria Évora, v alžírském Oranu vznikla celá plejáda stylů, které později zasáhly Evropu. Řada stylů vznikala podél námořních cest, například původem kubánský tanec habanera sice vznikl v Havaně na Kubě, ale pronikl i do slavné Bizetovy opery Carmen. Členové Italsko-francouzské skupiny Lalala Napoli žijí ve Francii, ale čerpají ze stylů Neapole. Hudební nabídka tohoto středomořského přístavu je velmi pestrá: zpívají se tu milostné serenády, před necelými sto lety se tu narodil jeden z největších italských hitmakerů a rockandlrollových průkopníků, Renato Carosone. Zde je coververze jeho slavné písně O sarracino se skupinou Lalala Napoli.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
George Farquhar: Galantní lest. Hvězdně obsazená komedie o dvou zchudlých londýnských kavalírech
-
Martin Františák: Mlčení. Příběh chátrajícího statku, který ovládá nejstarší člen rodu
-
Patricia Highsmithová: Tom Ripley. Nenávidí zločin, pokud ho k němu jeho ctižádost nedonutí
-
Václav Kahuda: Proudy. Ponořte se do spodních vod života a jeho literatury v Četbě s hvězdičkou