Pilgrimage
Soubor Cappella Mariana vyhlášený svou zvukovou spřízněností dodal melodickým liniím imitační techniky franko-vlámské fokální polyfonie rovnoprávných hlasů patřičnou plasticitu při celkové vyrovnanosti a barevném stmelení. Vychází z naprosté intonační přesnosti ve tříhlasé až šestihlasé kontrapunktické sazbě, ve které se hlasy proplétají, prolínají i dramaticky střetávají.
Mezi Harantovy kompozice jsou vloženy skladby v provedení souboru Constantinople, který propojuje interpretaci historických pramenů perské a osmanské hudby se současnou tradicí Blízkého a Středního východu. Soubor Constantinople v roce 1988 založil a stále vede Kiya Tabassian, původem iránský skladatel, zpěvák a hráč na setar, čtyřstrunnou loutnu s malým korpusem a dlouhým krkem s pražci. (…)
Skladby Kryštofa Haranta jsou prokládány instrumentálními a vokálními díly arabských a perských skladatelů 16. století a 17. století s pro tuto hudbu typickými melismaty, orientálními mody, mikrointervaly, glissandy, lichým metrem a eskalujícím zrychlováním. K nim připojil několik vlastních skladeb v perském tradičním stylu i Kiya Tabassian
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.