O tvorbě v tělech, která fungují jinak. Když handicap není překážkou, ale tvůrčí výzvou
Může si radost z tance vychutnat každé tělo? Jak tančí na hudbu neslyšící děti? Jak vypadají taneční hodiny pro lidi s Parkinsonovou chorobou? A nebývají nakonec větší překážkou a handicapem limity v naší hlavě? O tvůrčím procesu a kreativním učení v tělech, která fungují jinak, hovoří Hanka Malaníková s tanečnicí, choreografkou a pedagožkou Barborou Látalovou, tanečnicí a kulturní manažerkou Markétou Perroud a s performerkou a režisérkou Zuzanou Pitterovou.
Může to být jen vlna energie, která prochází naším tělem a my si ji uvědomujeme. Může to být neviditelný tanec!
Markéta Perroud
Pražská derniéra představení pro slyšící i neslyšící publikum Karneval zvířat se uskuteční 1. 5. v Divadle Ponec. Nejbližší taneční hodiny v rámci projektu Dance Well proběhnou v Praze 16. 4. v KC Vozovna, 23. 4. v Městské knihovně a 30. 4. ve Veletržním paláci.
Limity v hlavě jsou kolikrát větší než v těle.
Zuzana Pitterová
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Otokar Fischer: Karlštejn. Romantická komedie o porušení jednoho zákazu
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Dar osudu, Mrtvá a Mrtví se nevracejí – povídky nonkonformní spisovatelky Florbely Espancy
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.