Osudy Davida Radoka. Rozhlasové vzpomínání operního režiséra
David Radok se ve vltavských Osudech vrací k dětství, rodičům i svým začátkům. Hovoří o práci operního režiséra, srovnává společnost švédskou a českou, hodnotí spolupráci s různými operními domy a nechává posluchače nahlédnout i do svého volného času, kdy se věnuje hře na kytaru, výtvarné práci a občas i scénografii.
David Radok se narodil 28. července 1954 do rodiny významného divadelního a filmového režiséra Alfréda Radoka, která po sovětské invazi v roce 1968 emigrovala do Švédska. Po řadě různých divadelních profesí se od roku 1980 věnuje operní a také činoherní režii. Počátkem 90. let se po letech vrátil do Prahy, kam poté natrvalo přesídlil.
Jeho inscenací Mozartova Dona Giovanniho bylo po kompletní rekonstrukci znovuotevřeno Stavovské divadlo. V Národním divadle poté Radok inscenoval například Šostakovičovu Lady Macbeth Mcenského újezdu nebo Bergova Vojcka. V roce 2008 režíroval první uvedení hry Václava Havla Odcházení v Divadle Archa.
V posledních letech se Radok pravidelně vrací do Národního divadla Brno, kde uvedl například světovou premiéru opery Marko Ivanoviće Monument, pro kterou napsal libreto, a dále Brittenova Petera Grimese, Straussovu Salome nebo Dvořákovu Rusalku.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Šedivý pokoj, Čmoud nebo Návěstí. Povídky Stefana Grabińského, klasika polské fantastické literatury
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka