Nebát se tvořit i tam, kde se zdá, že to nejde
Tomáš Procházka, člen divadelního souboru Handa Gote Research and Development a autor blogu o hudbě v syrovém stavu – Endemit Archives, popisuje svůj vztah k technologiím a spodním proudům tvorby, kde nejde o slávu. Jaromír Typlt, literát, performer a kurátor galerie Art Brut Praha, se zastavuje u aktuální výstavy DVOJHLAS. Vystihuje také spojnice mezi art brut a digitální sférou, které pozoruje u vystavovaných umělců jako je například Ladislav Svoboda nebo Tomáš Krupka.
Tvorbu souboru Handa Gote lze 14. a 15. června vidět v pražském divadle Alfred ve dvoře. Na programu je RAIN DANCE 2.0, existenciální horror o touze po vysvobození, které nikdy nepřijde.
V galerii Art Brut Praha (Resslova 300/6, Praha 2) trvá do 27. května 2023 výstava Jaroslav Diviš, Michał Walczyk: Dvojhlas.
Související
-
Nesmíme pořád vědět – živá filozofie mezi námi
Kde ožívá filozofie? Kdy se daří filozofické praxi? Jak se vyvázat z automatismů? Příklady nevšedního pojetí filozofie přináší ArtCafé Terezy Liškové.
-
Malovat mě baví, hodně! České art brut stojí stále na periferii, zápal ani talenty ale nepostrádá
Art brut, syrové umění nebo také umění v původním stavu. Jak se mu daří v Česku a ve světě? Odpovědi nabízí ArtCafé Terezy Liškové.
-
Jsem šťastný muž. Život je zázrak, říká zakladatel Ateliéru radostné tvorby Vladimír Drábek
Lucky man, skladbu z eponymní debutové desky britské kapely Emerson, Lake and Palmer tedy pro Vizitku očividně nevybral náhodou.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka