Miloslav Kabeláč: Kompletní komorní dílo
Na třech albech, uložených v jednom digipacku, je celkem dvanáct Kabeláčových skladeb na celkové ploše téměř sto osmdesáti minut. Nad interpretací se sešlo mezinárodní obsazení. Němečtí a rakouští interpreti Jelka Weber, Jan Vogler, Albrecht Mayer či Robert Kolinsky, můžeme slyšet i české umělce, jako je houslistka Markéta Janoušková, fagotista Václav Vonášek a barytonista Jan Martiník.
Komorní skladby Kabeláče jsou vzdáleny vážným a společensky angažovaným tématům jeho symfonií. Vychází často z prostého, někdy lidově zabarveného motivu, který ovšem uvádí do nekonvenčních souvislostí. Jejich primární konstantou je výrazná intuitivní muzikalita, přesná myšlenková koncepce, originální atmosféra, skvělá stylizace a vyhraněná zvuková stránka, která je dána osobitými nástrojovými kombinacemi.
Související
-
Jiří Vodička/David Mareček: Antonín Dvořák: Kompletní dílo pro housle a klavír
Dvojalbum s kompletními díly Antonína Dvořáka pro housle a klavír přichází v Roce české hudby, ale hlavně v okamžiku, který je připraven a podložen předchozími zkušenostmi.
-
Trio Bohémo: Smetana, Schubert – Klavírní tria
Rok české hudby 2024 se pro vydavatelství Supraphon stal impulsem k přípravě reprezentativního boxu (17 CD) se všemi operami Bedřicha Smetany.
-
Hudba pro Prahu
Skladby věnované Praze a její mytologii jsou na této nahrávce řazeny v zajímavém kontextu, který počítá s příležitostnými i nadčasovými prvky. Hodnocení připravil M. Bátor.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka