Martin Glaser: V Budějovicích jsem se měl jako v bavlnce
Ředitelem Národního divadla Brno se stal před pěti lety. Předtím byl šéfem činohry Jihočeského divadla. „V Budějovicích jsem se měl jako v bavlnce, komfort, který mi tam zajišťoval ředitel Šesták, se teď snažím poskytovat svým kolegům.“ Martin Glaser je pragmatik a realista, což mu nebrání v tom, aby snil.
Letos se brněnské Národní divadlo ocitlo v mediální palbě kvůli slovinsko-chorvatskému představení Naše násilí, vaše násilí. Požadavek na odvolání ředitele se objevil v programu jedné extrémistické strany brněnských komunálních voleb. „Každý, kdo divadlu jenom trochu rozumí, tak vidí, jaké výsledky Národní divadlo Brno má,“ odmítá kritiku Glaser, který je teď především stavbyvedoucím. V letošním roce musí po několikaleté rekonstrukci otevřít Janáčkovo divadlo, sídlo brněnské opery. Samozřejmě bojuje o peníze, kterých má jako správný ředitel, stále nedostatek.
Mluvilo se ale nejen o současnosti. Martin Glaser se narodil v roce 1974 v Sokolově severozápadních Čechách. „Chtěl jsem být vědcem, ne umělcem,“ říká k období kolem maturity, a proto taky vyrazil studovat chemii do Prahy. Vzorečky mu šly, ale viděl divadlo a byl uhranut. Udělal si tabulku možných profesí, obodoval je a vyšel mu divadelní režisér. „Ze zkoušky na Matfyzu jsem šel k přijímačkám na DAMU, kam mě vzali na poprvé.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Nenechte si ujít kouzlo staré Číny s Hankou Maciuchovou
Ondřej Kepka, režisér a moderátor


Tajný deník čínské císařovny
Románové zpracování životního příběh císařovny vdovy Cch'-si, která se jako mladá dívka Jehonala stala konkubínou císaře a díky mimořádné inteligenci, intrikám i krutosti dokázala postupně vystoupat na vrchol a na půlstoletí se stát faktickou vládkyní Číny.