Kouzla s pohyblivým obrazem i cesta zubů dvou hudebních velikánů. Začíná PAF, festival animace v nejširším slova smyslu

6. prosinec 2017

Do opuštěného krytu civilní obrany, do barokní kaple olomouckého Konviktu nebo třeba do podzemí kina Metropol – tam všude vás zavede PAF, olomoucká Přehlídka animované tvorby a současného umění. Její 16. ročník vypukne ve čtvrtek a potrvá do neděle.

„PAF začal jako přehlídka animovaného filmu a za šestnáct let jsme řešili spoustu podotázek – zabývali jsme se živou animací, tedy syntézou hudby a obrazu během živých performance, hlásali jsme, že animace neexistuje, pár let jsme se ptali, co to animace je,“ říká v ArtCafé kurátor přehlídky Martin Mazanec.

Svým programem PAF cílí na milovníky klasické animace nebo na děti, ale ve velké míře se také otevírá experimentálnímu filmu, ať už v  analogové a digitální podobě nebo přesahům filmu do jiných uměleckých odvětví.

Jeden ze snímků, které se v Olomouci letos promítnou, je i Vienna Calling, dokumentární fikce a mysteriózní road movie o poslední cestě zubních protéz dvou velikánů klasické hudby Johanna Strausse a Johannesse Brahmse.

Ústředním protagonistou je vykradač hrobů Ondrej Jajcaj, který v roce 2002 odcizil přímo z vídeňské hrobky chrup obou mužů. „Ten film pracuje s hranými a dokumentárními pasážemi. My jsme Ondrejovi Jajcajovi postavili maringotku jako muzeum dentální protetiky a vůbec muzeum jeho samého. A s ním cestují dva jeho pohůnci, kteří jsou herci,“ vysvětluje režisér Petr Šprincl.

V ArtCafé představujeme aktuální program a pouštíme hudbu interpretů, kteří jsou s nadcházející akcí přímo spojeni. Celý záznam pořadu včetně hudby můžete streamovat zde. 

Spustit audio