Keramické dílo Pravoslava Rady
Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze otevřelo ve středu 2. ledna v podvečer ve své výstavní síni retrospektivní výstavu jednoho z nejvýznamnějších českých keramiků – sedmaosmdesátiletého sochaře Pravoslava Rady, významné postavy poválečného českého výtvarného umění. A protože Pravoslav Rada nikdy nepostrádal smysl pro humor, nese jeho výstava i humorný název „P. Rada! Paráda!“
Pravoslav Rada získal během svého tvůrčího života i řadu významných ocenění, mezi něž patří zejména zlatá medaile z Mezinárodní výstavy keramiky AIC pořádané v roce 1962 v Praze. V roce 1966 společně s Bohumilem Dobiášem ml., Václavem Šerákem a Luborem Těhníkem inicioval Mezinárodní sympozium v Bechyni. Málo známou částí jeho tvorby je výtvarný návrh pěti loutkových filmů, z nichž nejznámější je film „Jak ulovit mamuta“ režiséra Ludvíka Kadlečka z roku 1982. O stručnou charakteristiku Radova keramického díla a jeho osobnosti požádal Karel Oujezdský v pražském Uměleckoprůmyslovém muzeu spolukurátorku výstavy Ditu Hálovou.
Retrospektivní výstavu „P. Rada! Paráda! / Pravoslav Rada – keramické dílo“ si můžete prohlédnout ve výstavním sále Uměleckoprůmyslového muzea v Praze až do 25. dubna.
Nejposlouchanější
-
Miřenka Čechová: Co já? Co ty? Odměřená porce lásky
-
Karel Tůma: Jak se chytají ženy, Komedie s vánočním stromkem. Dvě humoristické vánoční povídky
-
Karel Čapek: Hovory s T. G. M. Vzpomínky, úvahy a myšlenky prvního československého prezidenta
-
Vítězslav Nezval: Tři mušketýři. Nesmrtelný romantický příběh Dumase jako bohatýrská komedie













































