Jiří Sozanský/ Skelety
Muzeum Kampa - Nadace Jana a Medy Mládkových otevřelo včera večer v prostorách konírny Sovových mlýnů na Kampě v Praze výstavu soch, grafik a kreseb sochaře, malíře a grafika Jiřího Sozanského nazvanou "Skelety". I v tomto projektu, podobně jako v těch předešlých, se čtyřiašedesátiletý umělec zabývá "mezní situací člověka", ať už ve vztazích a zkušenostech osobních, jako je nemoc a umírání matky, nebo společenských a politických , jako byl komunistický teror 50. let reprezentovaný především odsouzením a popravou Milady Horákové a dalších tří odsouzených právě před šedesáti lety - 27. června 1950. A protože Jiří Sozanský svou výstavu nazval "Skelety", zeptal se ho Karel Oujezdský, zda se tento termín vztahuje k děsivým architekturám, jež obklopují drobné lidské figury na jeho bronzových plastikách, nebo také k člověku samému.
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Šedivý pokoj, Čmoud nebo Návěstí. Povídky Stefana Grabińského, klasika polské fantastické literatury
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Inger Johanne Strøm: Blizkabytost.com. Ironický pohled na problém lidské osamělosti