Jak se lze vzdělávat na vysoké umělecké škole? Alternativu představuje i princip sebeorganizace
Prorektor AVU v Praze Vít Havránek v ArtCafé vysvětluje, jaké možnosti otevírá Ateliér hostujícího umělce, který na škole vznikl na podnět studentů, současně zvažuje kombinaci blokové a ateliérové výuky. Architektka a vysokoškolská pedagožka Bára Šafářová popisuje svou zkušenost z prostředí amerických univerzit. Filmař Arlyn Könemund představuje principy fungování berlínské školy filmArche, která funguje na principu sebeorganizace.
Související
-
Jan Němec: Nemusíš to vydržet
Co si budeme povídat, pedagogické rady nejsou nejzábavnějším programem, jaký si člověk dokáže představit. Ale nedávno jsem na jedné takové byl svědkem zvláštního okamžiku.
-
Podcast Na čom makáš? otevírá důležitou diskusi o tlaku na uměleckých školách a v praxi
V podcastu Na čom makáš? řeší jeho autor Peter Kolárčik problematiku vyhoření, motivace a tlaku na výkon. Nina Šimůnková se k tématu vyjadřuje z pohledu psychologie.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.