Jak na umělecké vzdělávání? Předvídat, dát důraz na kreativitu a brát v potaz ekonomickou nejistotu
Na šestileté studium jsme dlouho byli hrdí, dnes je ale pro pro studenty dlouhé. Často musí při škole pracovat, říká rektor AVU Tomáš Pospiszyl. Vojtěch Aubrecht z plzeňské Sutnarky dodává, že větší šanci uplatnit se mají všestranně kreativní lidé, a Evžen Šimera z VOŠ Scholastika míní, že i kvůli demografické křivce je třeba zavést programy v angličtině. Poslechněte si ArtCafé o výzvách vizuálního vzdělávání.
„Jsem trochu proti ekonomizaci vzdělání, zvláště toho uměleckého. Umění může být zbožím, ale to nedefinuje jeho kvalitu. Umění je nástroj sebereflexe, abychom viděli sami sebe – a někdy to může být docela nepříjemné. Současné umění, tedy umění, které vzniká na uměleckých školách, někdy není příjemné, protože ukazuje něco, co je hluboce pravdivé. V takovém momentě o podobný typ umělecké produkce nemusí mít umělecký trh vůbec zájem, ale je to strašně důležité – a já to na té škole budu hájit,“ říká rektor AVU Tomáš Pospiszyl.
Poslouchejte od pondělí do pátku od 17.02 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu a v aplikaci mujRozhlas.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na FB ArtCafé nebo na e-mail: artcafe@rozhlas.cz
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Woody Allen: Postava Kugelmasse. Smutná fraška končící výbuchem
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Nevěsta přijíždí do Yellow Sky a Otevřený člun. Povídky klasika americké literatury Stephena Cranea
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor

Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.