Jack Liebeck: Schönberg & Brahms
Nová nahrávka britského houslisty. Poslechněte si recenzi Milana Bátora.
(…) Liebeckova hra překvapuje asentimentálním výrazem, kterému je cizí jakákoli bombastičnost a přeslazený sentiment. Tento houslista samozřejmě vládne krásným, hřejivým tónem, nicméně inteligentně šetří s agogikou a vibratem a dokáže sólový part nasvítit spíše psychologicky, prostřednictvím něžné dynamiky a bystrého vnímání orchestrálního kontextu. Na Lebeckově hře je rovněž zajímavé, jak pokorně a citlivě dokáže ustoupit do pozadí ve prospěch orchestru, jehož funkce nositele myšlenky a významového sdělení je v Brahmsovi naprosto rovnocenná. (…)
(…) Schoenbergův koncert je psán dodekafonní technikou, proto působí jeho hudba místy přísně, patos a rozbředlé emoce jsou jí zcela cizí. Za to však obsahuje celou řadu nových benefitů. Virtuózní prvky se odehrávají v invenčním hledání nových nástrojových možností: slyšíme sólový part v kontextu širokých intervalů, dvojitých flažoletů a simultánního využití neobvyklých poloh. Liebeckova interpretace má naprostou technickou spolehlivost, ale také jakousi ušlechtilost a vznešenost. V pochopení sémantických vlastností této hudby zde houslista dosáhl svým způsobem interpretačního ideálu. (…)
Nahrávka vyšla u vydavatelství Orchid Classics.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka