I ujeté vánoční písně mají svou sílu. Je to vzpoura proti sentimentu, míní publicista
Saša Michailidis se ptá hudebních publicistů Josefa Vlčka a Honzy Dědka. Rádia opět po roce vybírají do svých playlistů vánoční písně. A třeba zpěvačce Mariah Carey nedávno zamítli patent na značku Královna Vánoc, touží po ní i další interpretky a interpreti. Proč vánoční pop písně, a nejen ty, zůstávají takovým fenoménem? Jak dobrý je to byznys?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Jak se vyhnout přeslazeným vánočním pokusům? Nabízíme hudební tipy, zkuste třeba Calexico
Každoročně vychází množství vánoční hudby. Existuje naštěstí řada umělců, kteří mají vyšší ambice než připravit hudbu pro vánoční nakupování nebo firemní setkání.
-
Jaké vánoční písně vznikly mimo hlavní proud? Temné elektronické koledy i sociálně kritické skladby
Pavel Zelinka v ArtCafé vytahuje z kolekcí vánoční skladby, které halí psychedelický opar, vyživuje elektronický experiment i rozjásanost.
-
Jak znějí vánoční písně bez pozlátka?
Málokterý jiný hudební fenomén nabízí tak široké rozpětí kvality sahající od vtíravých koled ze supermarketů až po nahrávky, které vás okouzlí čistotou i upřímností.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.