Hudební kritika v českých mediích. V čem je specifická jako žánr?
Zdá se, že hudební kritika je v dnešních médiích okrajový žánr. A je to tak už dlouho. Dá se ale přesto sledovat nějaký vývoj? Jaká je aktuální situace hudební publicistiky v českých médiích?
Ve studiu se tentokrát sešli kritici a publicisté Věra Drápelová, působící v MF Dnes, a Josef Chuchma, dnes šéfredaktor ART zóny, a za Vltavu Jindřich Bálek a Dita Hradecká.
Už před začátkem vysílání se shodli na tom, že dnes nikdo nemůže být pouze „kritik“, musí brát ohled na čtenáře i na zvolený formát. Také Jindřich Bálek a Dita Hradecká mají s psaním kritik a publikováním v médiích své zkušenosti.
Pražské jaro na Vltavě: Chystáme sedm přímých přenosů, rozhovory a recenze
Český rozhlas je partnerem mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro od prvního ročníku v roce 1946. I letos vám zprostředkujeme výběr z koncertů našeho nejvýznamnějšího festivalu.
Ze záznamu hovořil i Luboš Stehlík, šéfredaktor měsíčníku Harmonie, která letos slaví 25 výročí svého vzniku. Stala se určitým pevným bodem pro publikování hudebních kritik - ale jaký může mít dosah? V čem je specifická hudební kritika jako žánr? Nároky na hudební kritiku jsou vysoké a všech možných limitů neubývá. Kritické myšlení je vzácnou věci i na hudebním poli.
Související
-
Tohle čtení není pro mladé. Kdo píše, vydává a kupuje časopisy v Česku?
Jaké časopisy u nás vycházejí? Proč je v Česku tolik hudebních titulů? A jak fungují v online době tištěné fanziny?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka