-
Umění mladé generace přestávám chápat. A je to normální, nové je vždy nejlepší, říká Milena Bartlová
Spolu s filozofem Tomášem Koblížkem debatuje v podcastu Umění pobouřit o provokujícím umění. „Jádrem pobouření nebo pohoršení je nedorozumění,“ upřesňuje kunsthistorička.
Cirkus minulého století mizí. Jsem vděčná za každý příběh, který mi svěřili, říká Karolína Skučková
Ve své knize To je cirkus! zachytila deset osobních příběhů lidí, kteří zasvětili život manéži – od artistky na balančních tyčích po drezérku tygrů.
Umění je pro děti kotvou i kompasem, které v nich zůstanou, říká filmová lektorka Vondrášková
Je programovou ředitelkou festivalu mladých filmařů Pražský filmový kufr. Tvorba je podle ní nejlepší formou terapie.
Ať divák posoudí sám, na čí chce být straně, říká dokumentarista Jan Strejcovský
Na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě soutěžil v sekci Česká radost jeho snímek Má to cenu?!. V něm zkoumá, co všechno určuje hodnotu uměleckého díla.
Loutková animace zůstává českou specialitou. Nedokonalost jí dává duši, říká animátor David Súkup
Je jedním z režisérů koprodukčního animovaného filmu Pohádky po babičce, který vznikl na základě povídek Arnošta Goldflama klasickou pookýnkovou metodou.
Obcházím oficiální cesty a hledám svoji patlalovskou verzi, říká vizuální umělkyně Lenka Glisníková
Od chvíle, co jí dvourozměrná fotografie začala připadat plochá a omezená, ji přenáší do prostoru, kde se z ní stává objekt. Zajímá ji čas a život, který byl a už není.
Na jevišti se můžete chvíli flákat, to s mikrofonem nejde, říká herec Igor Bareš
Jak se herec připravuje na náročné divadelní role? A co považuje za největší výzvu při práci s hlasem pro dabing a rozhlas? Ptá se Karolína Koubová.
Romština je ohrožená, má smysl, abychom menší jazyky zachovávali, říká hudebnice Petra Gelbart
I když žije od deseti let v Americe, kde vystudovala, ČR považuje za svou domovinu. V devatenácti letech zjistila, že je třetí generací přeživších Romů v holokaustu.
Dokument otevírá důležitá témata, ať už soukromá nebo celospolečenská, říká dramaturg Marek Mojžíšek
Rozhlasový dokument je minoritní, ale zásadní žánr. Jako dramaturg Radiodokumentu na Vltavě se snaží, aby byl pestrý, otevřený a ukazoval širokou škálu forem i témat.
Jídlo je součástí naší kulturní identity stejně jako jiné umělecké projevy, říká historik Franc
Zajímá ho, jak se v jídle zrcadlí mentalita. Na festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě stojí za sekcí Jídlo a doba, která nabídne 30 snímků o stravování z dob socialismu.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »