-
Filmy dělím na ty, kterým věřím a na ty vycucané z prstu, říká umělecký ředitel MFF KV Karel Och
Filmová díla podle něj dávají životu exotickou nadstavbu. „Na mé práci mě fascinuje, že každý rok zjišťuju, jak jsou filmaři talentovaní,“ popisuje Karolíně Koubové.
Proč se lidé nechtějí dívat do kamer, když stejně život sdílí online, ptá se fotografka Lančaričová
Co je fotografie dnes? To rozkrývá ve své tvorbě i na výstavě Metanoia v pražské Galerii Fotografic. Změny fotografického média zkoumá také ve svých teoretických pracech.
Naplňují mě osudy odvážných a převratných žen. Dávají mi sílu, říká herečka Lucie Trmíková
Transcendentno a experiment jsou pilíře dramaturgie divadelního spolku JEDL, kterého je spoluzakladatelkou, ředitelkou a herečkou. Ve Vizitce mluví o přístupu k herectví.
Nebylo jednoduché přesvědčit rodiče, abych se stala operní pěvkyní, říká sopranistka Veronika Rovná
Stát na jevišti a zpívat je pro ni „nejvíc“. Sólistka Národního divadla moravskoslezského v Ostravě zastává ve zpěvu metodu přirozenosti, pravdivosti hlasu a dechové opory.
Pro Japonce jsem někdo, kdo kazí pověst jejich země, říká japanolog Igor Pruša
Skandály v Japonsku jako sociální rituál – o tom je publikace, kterou zaujal v Cambridg. „Provinilci pláčou, klaní se. Medializovaným rituálem projdou, aby byli očištěni.“
Filozofie je luxus. Můžou si ho dovolit lidé, kteří jsou na tom dobře, říká Anna Beata Háblová
Moderuje podcast Doba složitá, píše romány a věnuje se slam poetry. Na architektuře se jí vždy líbilo to, že snoubí humanitní i technické obory.
Je důležité vracet se do historie a dívat se na předobrazy z minulosti, říká animátor Jan Cechl
Krátkometrážní film Lawrence z Moravie odpremiéroval na lisabonském festivalu animovaného filmu Monstra. Příběh českého orientalisty Aloise Musila vměstnal do 13 minut.
Nanášení barev rukama na velký formát je nejintenzivnější, říká malířka Kristýna Šormová
Vše, co potřebuje k tvorbě, nachází v přírodě. Důležitý je pro ni dotyk, nejraději maluje prsty. „Jako dítě jsem měla ekzém, malovala jsem v pytlíčkách, dnes mám rukavice.“
Zrychlený poslech rozhlasových her bych nedoporučoval, říká šéfrežisér Českého rozhlasu Aleš Vrzák
Rozhlasová inscenace je koření, které má veřejnoprávní médium lidem přinášet. „Uši jsou pro mě základní pracovní orgán,“ říká režisér rozhlasových dramatizací.
Otevřít zapomenutou termosku nebo batoh nemůžeme, říká šéfka Židovského muzea v Praze Pavla Niklová
Spravuje jednu z nejrozsáhlejších sbírek židovských předmětů. „Mrazí mě a cítím odpovědnost za věci, z nichž většina patřila lidem, kteří nepřežili holokaust.”
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »