České stopy v Metropolitní opeře v New Yorku
Češi a Češky v MET. Beňačková, Urbanová, Kožená, Margita, Nekoranec, Chmelo nebo Plachetka
Metropolitní opera v New Yorku patří mezi nejvýznamnější světové kulturní instituce svého druhu. Již 140 let si pečlivě střeží své prvenství mezi americkými operními domy a je jakýmsi protipólem k evropskému opernímu svatostánku číslo jedna, za který je tradičně považována milánská La Scala.
Nesmíme nicméně zapomenout ani na stopy dirigentské. Zanechali je tam Rafael Kubelík, Václav Neumann, Jiří Kout a Jiří Bělohlávek. Na několika inscenacích se tam podílel i scénograf Josef Svoboda. Především na Smetanově Prodané nevěstě v roce 1978, kdy mu byli uměleckými partnery kostýmní výtvarník Jan Skalický a choreograf Pavel Šmok.
Související
-
Hudební bilance 2023: Veronica Swift, Lukáš Vondráček nebo Peter Lipa. Která alba letos rezonovala?
V rubrice Album dne již 6 let hodnotíme novinky z oblasti vážné, jazzové i alternativní hudby. Které z letošních alb považují recenzenti za nejlepší?
-
Mrtvý muž přichází – a s ním 16. sezóna kinopřenosů z Metropolitní opery
Série přenosů z newyorské Metropolitní opery do kin po celém světě vstoupí v sobotu 21. října do své 16. sezóny. Na programu bude opera Jakea Heggieho Mrtvý muž přichází.
-
Metropolitní opeře je 140 let. Scéna neexperimentuje a sází na soudobou hudbu, zní v Akcentu
Saša Michailidis se ptá hudební dramaturgyně ČRo Renáty Spisarové Kotík a hudebního publicisty a spolupracovníka Vltavy Borise Klepala.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka