Zahajovací koncert rozhlasových symfoniků nabídl symfonické tance Sergeje Rachmaninova v podání venezuelské klavíristky Gabriely Montero
Slavnostní zahajovací koncert přinesl první vystoupení rezidenční umělkyně sezony, venezuelské klavíristky Gabriely Montero. „Její hra má vše: brilantní rytmickou živost, jemné nuance, ve vrcholných momentech sílu ocele, oduševnělou lyriku v meditativních pasážích a především nesentimentální expre sivitu,“ napsaly New York Times.
Petr Iljič Čajkovskij: Koncert pro klavír a orchestr č. 1 b moll, op. 23
Sergej Rachmaninov: Symfonické tance. op. 45
Petr Popelka – dirigent
Gabriela Montero – klavír
Montero společně s rozhlasovými symfoniky provedla jedno z nejpopulárnějších děl klasické hudby vůbec, melodický Koncert pro klavír a orchestr č. 1 b moll ruského romantika Petra Iljiče Čajkovského.
Designovaný šéfdirigent rozhlasových symfoniků Petr Popelka i pro druhou polovinu programu zvolil ruskou hudbu. Sergej Rachmaninov, známý dnes především jako autor hudby pro klavír, psal také působivá orchestrální díla. Tvůrce tří symfonií a symfonických básní v roce 1940 dokončil svou poslední velkou skladbu, Symfonické tance. Dílo plné energických tanečních rytmů, nápaditých instrumentačních postupů i hluboké nostalgie, dnes patří do repertoáru všech světových orchestrů a skvěle zakončí večer rozhlasových symfoniků.
Nejposlouchanější
-
Jane Austenová: Rozum a cit. Příběh o osudových láskách, nadějích i milostných zklamáních
-
Raymond Chandler: Španělská krev. Detektivní případ rafinovaného využití vraždy pro politické účely
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Karel Čapek: Hovory s T. G. M. Vzpomínky, úvahy a myšlenky prvního československého prezidenta
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.