Urbex. Zábava na hraně zákona přitahuje stovky nadšenců
Urbex je fenomén, který se rozšířil v 80. a především pak v 90. letech. Silná scéna je i u nás, kde se mu věnují stovky nadšenců. Jaké jsou mezi tuzemskými urbexery vztahy? Dostávají se někdy do konfliktů s ochrankou, majiteli objektů nebo policií? A co úrazy a hrozící nebezpečí? A má urbex nějaká pravidla? I o tom do ArtCafé přišli vyprávět Hana Lustig z Urbex & Stories a Václav Žižka, který spravuje stránku Urbex Praha. Do studia si je pozval moderátor Tomáš Klement.
Související
-
Proč nás přitahují ruiny?
V pražské Kunsthalle je ještě týden k vidění audiovizuální dílo Žal nechtěných katedrál, která se zabývá opuštěnými průmyslovými objekty.
-
Postavený dům nemá být prázdný, říkají zakladatelé databáze opuštěných staveb
„Důležité je, aby se o těch věcech mluvilo. Často totiž zmizí stavby v tichosti, aniž si toho všimneme,“ říká Petr Zeman, jeden ze zakladatelů portálu Prázdné domy.
-
Domy v nikdy nekončící karanténě. Michal Seidl vypráví o urbexovém cestování za opuštěnými stavbami
Michal Seidl z Urbex Teamu Kralupy vyhledává vybydlené stavby a místa, odkud lidé odešli. V Česku, ve Francii, v Itálii i v dalších zemích.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.