Pražský filharmonický sbor s dirigentem Petrem Popelkou na Bregenzer Festspiele

9. srpen 2024

Největší audioportál na českém internetu

Bregenzer Festspiele 2024 | Der Freischütz auf der Seebühne | Foto: ČTK / imago stock&people / bodenseebilder.de

Poslechněte si celou reportáž Johanna Fosse z rakouského Bregenz

Už po čtrnácté vyrazil Pražský filharmonický sbor do rakouského města Bregenz. Každoročně tam celé léto doprovází festivalový program, který se odehrává mimo jiné na hladině Bodamského jezera. Vedle dvou oper připravil Pražský filharmonický sbor velký koncert, na kterém spolupracoval s dirigentem Petrem Popelkou. Uvedení přímo na místě zachytil reportér Johann Foss.

V neděli 18. srpna festival v rakouském městě Bregenz skončil. Pražský filharmonický sbor tam celé léto doprovázel operu Čarostřelec, která odehrávala přímo na Bodamském jezeře. Jak taková produkce vypadá? Klíčové osobnosti na místě zpovídal Johann Foss.

Festival v Bregenz odehrál poslední představení opery Čarostřelce na Bodamském jezeře. Na jeho uvedení se podílel i Pražský filharmonický sbor

Jezerní scéna festivalu v Bregenz je unikátní a není snad jediného člověka v produkci opery Čarostřelce, pro kterého by to nebylo výzvou. A to nejen lidskou, ale i technickou. Jaké to jsou?

Jak se hraje opera na jezeře?

Nejen muži mohou být operní ředitelé a dirigenti. Dokazuje to festival v Bregenz. V čele má totiž uměleckou šéfku Elizabeth Sobotku a za dirigentským pultem Čarostřelce dirigentku Erinu Yashimu. Johann Foss s oběma ženami mluvil mimo jiné o vývoji genderové rovnosti v umění.

Bregenzský festival po deseti letech opouští umělecká ředitelka Elizabeth Sobotka. Kromě uměleckého přínosu se na festivalu také zasadila o genderovou rovnost

autor: Johann Foss

Související