Pražská nádraží v kontextu doby i městského urbanismu. Co pro hlavní město znamenají?
Pražská nádraží: Praha-Dejvice
Z pohledu světové historie železniční dopravy je Praha místem památným. Právě zde se v prvních letech 19. století zrodila myšlenka vybudovat první železnice na vlastním evropském kontinentu, koněspřežku z Českých Budějovic do Lince a vzápětí i další stejnou dráhu z Prahy do Lán. Prvním nádražím na dnešním území Prahy bylo v roce 1830 nádraží Bruska Lánské koněspřežky, dnes nádraží Praha-Dejvice. Dodnes se dochoval charakter nádraží, jehož hlavní budova pochází z roku 1873.
Související
-
Nádraží Vyšehrad je jednou z nejohroženějších památek Prahy. Město teď jedná o jeho koupi
Nádraží Vyšehrad je v havarijním stavu. O jeho koupi projevilo zájem hlavní město. Někteří pražští politici totiž přišli s nápadem umístit sem Slovanskou epopej.
-
Praha, Vídeň, Berlín. Velká nádraží jako moderní obchodní centra
Nakupování se na přelomu 19. a 20. století částečně přesunulo z venkovních trhů do tržnic, už na začátku 20. století ale vznikaly také první obchodní paláce.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.