Martin Bárta, barytonista

03345823.jpeg
03345823.jpeg
Hostem Telefonotéky byl Martin Bárta, barytonista.

Hosté Telefonotéky, na které se můžete těšit.

Náročnou barytonovou roli rytíře Ruprechta v Prokofjevově mysterijní opeře Ohnivý anděl ztvárňuje v současnosti na jevišti Národního divadla moravskoslezského v Ostravě rychnovský rodák Martin Bárta.

Můžete se s ním setkat také v titulní úloze Nabucca, postavách Amonasra v Aidě, Sharplesse v Madama Butterfly či Escamilla na jevišti Státní opery Praha. Ve Zlaté kapličce ztělesňuje Přemysla ve Smetanově Libuši ale i Voka v ostravské inscenaci Čertovy stěny.

Jako Don Giovanni vystupuje pravidelně v letní stagioně Opery Mozart ve Stavovském divadle, v novém nastudování Slovenského národního divadla v Bratislavě a od roku 2003 pravidelně v Národním divadle v Praze a také v Brně.

Martin Bárta vystudoval zpěv na pardubické konzervatoři u Svatavy Šubrtové, na Akademii múzických umění v Praze se zdokonaloval u René Tučka a soukromě u Jacka Straucha. Dnes sám na tomto uměleckém ústavě vychovává mladé zpěváky.

První zkušenosti na operním jevišti získal ve studentských představeních jako Figaro v Lazebníku sevillském (Rossini), Collas v Bastienovi a Bastience (Mozart) a Karel ve Fotbalové opeře Miroslava Raichla.

V roce 1994 debutoval na jevišti libereckého Divadla F. X. Šaldy v úloze Germonta ve Verdiho Traviatě. O tři roky později přijal nabídku do angažmá Státní opery Praha, kde debutoval jako Hlasatel v Lohengrinu Richarda Wagnera.

V roce 2005 byl odměněn cenou divadelních kritiků za nejlepší interpretační výkon v roli Mlynáře v Novákově Lucerně.

Na jaře roku 2011 zpíval barona Pruse v nové inscenaci Janáčkovy opery Věc Makropulos ve Strasbourgu v režii Roberta Carsena, totéž zopakoval v Teatro La Fenice v Benátkách.

V roce 2013 ztvárnil Haraštu v Janáčkově opeře “Příhody lišky Bystroušky” a Šiškova v opeře “Z mrtvého domu” v National opera du Rhin ve Strasbourgu.

Archiv odvysílaných pořadů.