Krumlovská madona Veroniky Bromové
Výtvarnice Veronika Bromová připravila pro barokně klasicistní fasádu jednoho z objektů českokrumlovského Egon Schiele Art Centra "Krumlovskou madonu".Tato madona zůstane na domě číslo 72 až do října příštího roku. Téměř na všech domech v Široké ulici je na fasádě mezi okny nějaký obrázek madony, ale právě na domě číslo 72 se původní freska nedochovala. Ředitelka Schieleho centra Hana Jirmusová proto vymyslela, že každý rok by pro tento objekt mohla vzniknout jiná madona, jejímiž autory by byli hlavně mladí čeští výtvarníci.
Jako první oslovila právě výraznou autorku Veroniku Bromovou. Stopující madona ztvárněná samotnou umělkyní s plyšovým medvídkem v náručí vyvolává od chvíle, kdy byla odhalena velký rozruch. Místní i turisté jsou buď nadšeni a potěšeni, nebo dílo zatracují a řeší, nakolik je její ztvárnění přijatelné a zda je vůbec vhodné takové dílo umístit do města zapsaného na seznamu světových kulturních památek UNESCO. Na to, jak Krumlovská madona vznikala, se Pavla Kuchtová ptala přímo Veroniky Bromové.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.