The French Album

25. listopad 2020

Nové album mexického klavíristy Jorgeho Federika Osoria. Poslechněte si recenzi Dity Hradecké.

(…) Jeho Debussy je velmi plnokrevný a barvy jsou živé a výrazné. Stejně tak je nutno pochválit sestavení programu, který neběží chronologicky, ale tak, že jednotlivé kusy spolu pěkně komunikují. Tak například uprostřed vložená Chabrierova Habanera vychází ze stejného španělského idiomu jako následující Debussyho Puerta del vino hraná s velkou imaginací a svobodou. Začíná a končí se tu Pavanou – na závěr si Osorio ponechal tu nejznámější, Ravelou Pavanu za mrtvou infantku. Tento notoricky známý kus interpretuje Osorio bez známky sentimentu, o to je jeho výkon působivější. Stejně tak další často hrané kusy, jako Svit luny nebo Potopená katedrála. Tam Osorio vrství zvukové vlny, aniž by se ztratila průzračnost a přehlednost. Jeho agogika je velmi jemná a s rozmyslem užitá. (…)

Nahrávka vyšla ve vydavatelství Cedille.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.

Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu

Nebojte se klasiky!

Nebojte se klasiky!

Koupit

Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?