Faraday v džungli Venezuely

1. prosinec 2018

Skladby Johna Zorna z postdadaistického alba The Urmuz Epigrams rámují vydání Odposlechů věnované nové hudbě, do které se otiskují zvuky a fakta okolo ní. To je přece princip ambientní hudby: reflektovat prostředí a uvnitř hudby na ně reagovat. Z nových pozoruhodných alb tedy vybíráme pozdní, do různých osobních poetik zmutovaný ambient. 

V pořadu zní hudba violoncellisty a elektronického producenta Olivera Coatese nebo norské trumpetistky a hráčky na živě procesovanou elektroniku Hild Marie Holsen. Simon Scott, bubeník britské kytarové kapely Slowdive, po léta promýšlí i svou vlastní tvorbu; jeho ambient pro insomniaky se dál rozvíjí na duetovém albu Shape Memory s americkým Marcusem Fischerem.

K tématu „hudby, jež uzavírá smlouvu s prostorem“ vřazujeme i jedinečné snímky z venezuelského pralesa, jak je natočil proslavený francouzský popularizátor, antropolog a filmař Jean-Claude Roché. 

autor: Pavel Klusák
Spustit audio