Edita Keglerová, cembalistka a hráčka na kladívkový klavír

03378969.jpeg

Edita Keglerová zahájila svá studia hry na klavír a cembalo na Konzervatoři v Plzni. V roce 1993 byla přijata na Akademii múzických umění v Praze, kde dále rozvíjela svůj zájem o hru na cembalo pod vedením Prof. Giedré-Lukšaité Mrázkové. Následně pokračovala ve studiích v mistrovské třídě u prof. Jacquese Ogga na Královské Konzervatoři v Den Haagu, kde obhájila diplom MMUS v sólové a komorní hře.

Hosté Telefonotéky, na které se můžete těšit.

V roce 2000 získala „Honorable mention“ na téže soutěži, tentokráte v sólové cembalové hře. V roce 1998 se členky cembalového dua staly finalistkami mezinárodní rozhlasové soutěže Tribuna mladých interpretů TIJI. Jako sólistka nebo členka různých komorních souborů vystoupila na řadě významných pódií nejen v Evropě, ale i v zámoří (Londýn, Berlín, Drážďany, Den Haag, Praha, Tokyo aj.) a jako host vystupovala na celé řadě festivalů u nás i v zahraničí (Smetanova Litomyšl, Klášterní hudební slavnosti Šumperk, Festival komorní hudby Český Krumlov, Hudební festival A. Dvořáka Příbram, Festival Dvořákova Olomouc, Česko německé kulturní dny, Festival de Musique Ancienne de Hyères – Francie, Mezinárodní hudební festival Mitte Europa – Německo aj.).

V roce 2004 založila spolu s flétnistkou Julií Branou soubor Accento a spolupracuje s předními soubory oblasti staré hudby. Nahrává pro Český rozhlas a spolupracuje s Českou televizí. Ve svém repertoáru má kompletní cembalové koncerty a sonáty J.V. Bendy, které se souborem Hipocondria rovněž natočila na unikátní CD.

Své sólové recitály naopak ráda tematicky zaměřuje – například na „Barokní Vídeň“ nebo „ Hudbu francouzského dvora“. Edita Keglerová navíc letos na jaře společně s violoncellistou Tomášem Hurníkem, maďarským houslistou Szabolcsem Illesem a anglickou houslistkou Philippou Lodge podnikla dlouhé koncertní turné po Novém Zélandě. To bude jedno z mnoha témat vysílání…Otevřeme ale také problematiku historicky poučené interpretace, dobových nástrojů, pedagogického působení i natáčení unikátního CD s kompletem cembalového díla J.V. Bendy.

V roce 2002 jí bylo uděleno stipendium Královskou Akademií hudby v Londýně na roční stáž, kde se věnovala převážně studiu hry číslovaného basu (prof. Laurence Cummings), ale též hře na klavichord (prof. Terence Charleston) a hammerklavír (prof. Carole Cerasi). V roce 1997 získala spolu s Ivou Štrynclovou 1. cenu a Zvláštní cenu nakladatelství Bärenreiter za nejlepší interpretaci skladby, dle historicky poučené provozovací praxe, na nejprestižnější Mezinárodní soutěži pro dva klávesové nástroje v belgických Bruggách.

Archiv odvysílaných pořadů.