Pražská nádraží v kontextu doby i městského urbanismu. Co pro hlavní město znamenají?
Pražská nádraží: Praha-Bubny
Území dnešního nádraží Praha-Bubny bylo postupně urbanizováno od roku 1850, kdy sem byla přivedena Negrelliho viaduktem železnice Severní státní dráhy směřující do Drážďan. V letech 1870 až 1873 na tomto místě začaly růst stavby pro Společnost státní dráhy: vzniklo rozsáhlé nákladové a seřazovací nádraží, železniční depo i dílny.
Z historie ale dodnes mnoho nezůstalo. Cenná budova dílen ze 70. let 19. století byla zbořena. Rozlehlá plocha nádraží v Bubnech je patrně největším nezastavěným volným areálem ve vnitřním městě. To se má ale brzy změnit.
Související
-
Nádraží Vyšehrad je jednou z nejohroženějších památek Prahy. Město teď jedná o jeho koupi
Nádraží Vyšehrad je v havarijním stavu. O jeho koupi projevilo zájem hlavní město. Někteří pražští politici totiž přišli s nápadem umístit sem Slovanskou epopej.
-
Praha, Vídeň, Berlín. Velká nádraží jako moderní obchodní centra
Nakupování se na přelomu 19. a 20. století částečně přesunulo z venkovních trhů do tržnic, už na začátku 20. století ale vznikaly také první obchodní paláce.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.
Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu


Nebojte se klasiky!
Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?