Břetislav Rychlík: Bez vnitřní dramaturgie se nedá nic dělat
Režisér, dokumentarista, docent JAMU a někdejší herec slavného HaDivadla je také aktivistou, kterému není všechno jedno. Miluje Horňácko a pravidelně glosuje dění kolem sebe.
Do Vizitky vysílané z ČRo Brno přišel krátce po návratu ze Spojených států, kde byl s muzikou Petra Mičky. Krom vyprávění o této cestě vzpomněl na svého bratra Františka, někdejšího vydavatele brněnské verze samizdatové Střední Evropy, který v letošním roce právě v USA zemřel.
A pochopitelně, většina rozhovoru patřila divadlu. Rychlíkovým začátkům v Hadivadle, kam přišel v roce 1982 v době, kdy myslel, že s divadlem už skončí, protože mu nemá co dát. Soubor sídlící v Prostějově ještě nesl název Hanácké divadlo.
Prostějovští straníci nás nenáviděli, i když z jejich zájmu divadlo vzniklo. Jenže netušili, co jim z toho ta naše parta postupně udělá.
Rozhovor nebyl jen vzpomínkový, Břetislav Rychlík mluvil také o divadle „tady a teď“, o smyslu divadla a kriticky se vyjádřil ke svému nezvolení do funkce ředitele Centra experimentálního divadla CED v Brně.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.