Blooming
Novinka klavíristy Michaela Geese a mezzosopranistky Belly Adamové. Poslechněte si recenzi Milana Bátora.
(…) Texty na album vybírala Bella Adamová a jde o básně, které jsou jí blízké, s kterými je sžitá. Mezi autory čteme jména jako Josef Aichendorf, Marina Cvetajeva, Alexandr Blok. Na nahrávce se nachází také vlastní básně Adamové, jejíž imaginace stojí za pozornost. Nahrávka je vlastně jejím sólovým pěveckým debutem a nutno říct, že zpěvačka zvolila poměrně originální cestu, která nemusí být každému srozumitelná. Hodně o ní ale vypovídají její osudy. Bella Adamová se narodila v Čečensku ještě před občanskou válkou, pár let žila v Moskvě a v 95 roce se její rodina přestěhovala do České republiky. Možná proto je poznamenána určitou vykořeněností, která se promítá do hledání smyslu vlastní existence. (…)
Adamové mezzosoprán spolehlivě ovládá bel cantovou techniku. Na albu však je slyšet víc, než klasický operní zpěv: jemnou hru se slovy podpořila mnohotvárná deklamace, melismatické zdobení některých slabik, či jen pološeptaná slova a ohýbání intonace s malými intervalovými odchylkami. To jsou věci, které se klasického hudebního světa sice dotýkají, ale svým způsobem jej i přesahují. Bella Adamová má i dar dramatického přednesu, umí text vygradovat a dát mu jistou hereckou expresivitu, když se to hodí. Lví podíl na celkovém soundu má i tajuplný a introspektivní klavír Michaela Geese, který dokázal citlivě reagovat na jemné pěvecké nuance pavučinovou dynamikou a nevšední barvitostí rejstříků. (…)
Nahrávka vyšla u vydavatelství Challenge Records.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová