Archeologie labelu Freedom To Spend 2: Křik oregonských dětí a zpěv bez obsahu
V dalším vydání hudebního ArtCafé pokračujeme v představování katalogu newyorského labelu Freedom To Spend, který se soustředí na znovuobjevování zapomenutých avantgardních nahrávek ze sedmdesátých a osmdesátých let a na desky, ve kterých hudební autodidaktové propojují new age, syntezátory, ambient i folkovou hudbu. Tentokrát nás čekají třeba terénní nahrávky a jemné melodie portlandského hudebníka Ernesta Hooda nebo zasněné instrumentální skeče skladatelky Michele Mercure.
Související
-
Archeologie labelu Freedom To Spend 1: Když slova přestanou dávat smysl
Jaké hudební klenoty vynáší newyorský label Freedom To Spend na světlo? První díl dvoudílné série Jiřího Špičáka.
-
Katalánská hudebnice Marina Herlop mění klasický klavír za plastickou elektroniku
Tvorbu katalánské avantgardní zpěvačky a skladatelky představuje v hudebním ArtCafé Jiří Špičák.
-
Čtvrtstoletí Constellation Records v barevném montrealském duchu od postrocku po elektroniku
Montrealská scéna je dlouhodobě inovativní a nejlepším zrcadlem tohoto stavu je od roku 1997 hudební vydavatelství Constellation Records.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.
Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu


Nebojte se klasiky!
Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?