Katalánská hudebnice Marina Herlop mění klasický klavír za plastickou elektroniku
Katalánská avantgardní zpěvačka a skladatelka Marina Herlop na sebe upozornila dvěma nahrávkami postavenými na jednoduché kombinaci hlasu a piana. Aktuální Pripyat ale v její diskografii znamená výraznou otočku: Herlop najednou se svým hlasem experimentuje, moduluje ho a skrývá jej do vrstev organické elektroniky. Album vyšlo u kultovního berlínského labelu PAN. Jiří Špičák představuje jak tvorbu Mariny Herlop, tak další nahrávky, které v posledních měsících u PAN vyšly.
Související
-
Před čtyřiceti lety kapela Antena ukázala, jak zní bossa nova na břehu Severního moře
Tvorbu francouzské zpěvačky a skladatelky Isabelle Anteny a její elektro samba kapely Antena připomíná ArtCafé Jiřího Špičáka.
-
Stick In The Wheel nenávidí folk, přesto ho hrají s energií punkových experimentátorů
Jiří Špičák představuje aktuální desku Stick In The Wheel present Perspectives on Tradition, ale věnuje se i starším nahrávkám kapely.
-
Irská folková hudebnice Lisa O'Neill zpívá birminghamským gangsterům i utlačovaným dělníkům
Tvorbu irské folkové hudebnice Lisy O'Neill představuje ve čtvrtečním ArtCafé Jiří Špičák.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.
Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu


Nebojte se klasiky!
Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?