Katalánská hudebnice Marina Herlop mění klasický klavír za plastickou elektroniku
Katalánská avantgardní zpěvačka a skladatelka Marina Herlop na sebe upozornila dvěma nahrávkami postavenými na jednoduché kombinaci hlasu a piana. Aktuální Pripyat ale v její diskografii znamená výraznou otočku: Herlop najednou se svým hlasem experimentuje, moduluje ho a skrývá jej do vrstev organické elektroniky. Album vyšlo u kultovního berlínského labelu PAN. Jiří Špičák představuje jak tvorbu Mariny Herlop, tak další nahrávky, které v posledních měsících u PAN vyšly.
Související
-
Před čtyřiceti lety kapela Antena ukázala, jak zní bossa nova na břehu Severního moře
Tvorbu francouzské zpěvačky a skladatelky Isabelle Anteny a její elektro samba kapely Antena připomíná ArtCafé Jiřího Špičáka.
-
Stick In The Wheel nenávidí folk, přesto ho hrají s energií punkových experimentátorů
Jiří Špičák představuje aktuální desku Stick In The Wheel present Perspectives on Tradition, ale věnuje se i starším nahrávkám kapely.
-
Irská folková hudebnice Lisa O'Neill zpívá birminghamským gangsterům i utlačovaným dělníkům
Tvorbu irské folkové hudebnice Lisy O'Neill představuje ve čtvrtečním ArtCafé Jiří Špičák.
Nejposlouchanější
-
Radka Denemarková: Cukrář a Venuše. Tragická romance karlovarského cukráře a krásné varietní divy
-
David Drábek: Ptakopysk. Příběh bratrů Pospíšilových, šampionů v kolové
-
Jan Antonín Pitínský: Diamant a Syn vrchního. Dvě povídky ze sbírky oceněné Literou za prózu
-
Anna Bolavá: Do tmy. Příběh osamělé ženy, jejíž vášeň pro sběr bylin se mění v chorobnou posedlost
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.