Eva je absolventkou kurzu EBU Master School On Radio Features (2010–11), od ledna 2012 je dramaturgem pořadu Radiodokument. Od roku 2015 je členem skupiny Evropské vysílací unie EBU Features Group, v roce 2016–17 působí jako jeden z koučů v tréninkovém programu soutěže Ake Blomström Award.
Je autorkou následujících rozhlasových dokumentů:
Božský rošťák Jan Novák (2008), Arcisstraße 12 – dějiny jedné adresy (2008), Najponkovo tvrdohlavé blues (2009), Směřování vzhůru aneb jak se povznést nad realitu (2009), Nebyli jsme u toho (součást týmového dokumentu Máme toho dost?, 2009), Clear Cut / Čistý řez (EBU Master School on Radio Features 2011, odborné vedení Edwin Brys).
V roce 2014 natočila spolu s Janem Trojanem dokument Krajina o frekvenci 67 Hz. Pro víkendovou přílohu společně s Jiřím Kamenem vytvořila mj. pořady Třetí muž ve Vídni, Bytosti zvané houby, Proti vznešenosti hudby a architektury – Poličkou ve stopách Bohuslava Martinů a další.
BIO English
Eva has been working as the editor and producer of the documentary programme Radiodokument (weekly slot Wednesday 9:45–10:45 pm). As a feature maker, Eva has been trying to connect her passion for music, storytelling and exploring sounds. Amongst other, her main credits for the Czech radio are:
The Divine Scamp Jan Novák (2008)
Arcisstraße 12 – History of One Address(2008)
The Stubborn Blues of Najponk (2009)
Are We Already Weary of That All? (2009)
Clear Cut (2011,EBU Master School On Radio Features, coach Edwin Brys)
Soundscape with the frequency of 67 Hz (2015)
Všechny články
-
Karel Schwarzenberg: Lidé mají mnoho odstínů šedi, dobrých i zlých je málo
V podcastu Momenty vypráví o svém dětství v Čimelicích a na Orlíku, lásce ke koním i odchodu do exilu.
-
Momenty. Mimořádné osobnosti v podcastu Vltavy o tom, co je naplňuje i znepokojuje
V nové sérii se setkáte s publicistkou Janou Klusákovou, režisérem Fero Feničem, sochařem Čestmírem Suškou, spisovatelem Ondřejem Neffem a herečkou Zuzanou Kronerovou.
-
Denně jsem v kontaktu s někým, kdo někoho ztratil. Vyvažuji to hudbou. Zrcadlo Petry Glosr Cvrkalové
Když jí bylo 31 let, ovdověla a zůstala na výchovu dvou malých dětí sama. Jak jí pomohl nadační fond Vrba, který založila? A co pro ni znamená hudba?
-
Řešení se vždycky najde, říká Eva Kantůrková
Spisovatelka a scénáristka vypráví o dětství prožitém v různých prostředích. Zamýšlí se nad tím, proč zlý člověk ubližuje víc sobě než svému okolí.
-
Některé chyby dělám doživotně, jsem mnohomluvný recidivista, přiznává Milan Uhde v podcastu Momenty
Český spisovatel, scenárista a bývalý politik vypráví o tom, proč se z něj nestal básník, i o své zálibě ve škrtání. A čím ho oslovuje příběh Jiráskova Temna?
-
Když nejde o život, tak je v každé i zdánlivě neřešitelné situaci šance obstát, říká Marie Málková
Marie Málková vypráví o tom, jak se rodila její láska k divadlu i o éře absurdního dramatu Jana Grossmana v Divadle Na Zábradlí.
-
Nikdy mi nešlo o to, abych hrála hlavní roli, říká herečka Marie Drahokoupilová
Herečka Marie Drahokoupilová vzpomíná na své herecké začátky, ročník na DAMU i setkání s Gérárdem Philippem.
-
V umění se dokonalosti nedosahuje, říká operní pěvec Richard Novák
Co odlišuje dobrého zpěváka od umělce, z jehož výkonu běhá mráz po zádech? A jak to, že ještě v devadesáti letech tento operní pěvec vystupuje na koncertních podiích?
-
Bojím se stádnosti, říká Dana Němcová v podcastu Momenty
Psycholožka a bývalá disidentka se zamýšlí nad tím, co ji v současné společnosti znepokojuje, v čem vnímá mladé lidi jako naději, i nad tím, že změna je vždycky šance.
-
Vztahy v on-line světě. Zrcadlo výtvarnice a autorky projektu Terapie sdílením Ester Geislerové
Jedna její sestra je herečka, druhá výtvarnice. Ester Geislerová je obojí – ať už v seriálech nebo ve svém speciálním projektu o mezilidských vztazích Terapie sdílením.