Apollón nebo Dionýsos? Poslechněte si koncert souboru Collegium Marianum z Břevnovského kláštera
„Oba dva,“ říká Jana Semerádová, umělecká vedoucí souboru Collegium Marianum, které druhý koncert ze své jarní řady tří Barokních podvečerů situovalo do Tereziánského sálu Břevnovského kláštera a nabídlo na něm skladby Georga Friedricha Händela, Francesca Geminianiho, Michela Blaveta, Arcangela Corelliho a Jeana-Baptisty Quentina. Jinými slovy hra vznešená a hra ohnivá, dva póly, které se doplňují a navzájem vyvažují.
Koncert uvedený pod heslem Apollón a Dionýsos měl ještě podtitul „všechny cesty vedou do Říma“. Právě tady – ve Věčném městě – na přelomu 17. a 18. století vzkvétala instrumentální hudba v salonech římských paláců aristokratů a církevních hodnostářů. Na takzvaných akademiích – veřejných koncertech – pořádaných obvykle jednou týdně zněly nové skladby špičkových dobových muzikantů, kteří působili v Římě. Atmosféru v hudebním salonu markýze Ruspoliho nebo kardinála Ottoboniho zprostředkuje záznam koncertu z nejkrásnějšího prostoru Břevnovského kláštera.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka